onsdag 29 oktober 2014

Halloween

I år infaller Halloween och Alla helgons dag under samma helg. 

Alla helgons dag firas den lördagen som infaller mellan 31 oktober och 6 november. Då tänder man ljus för att minnas sina anhöriga som inte längre finns med oss. 

Halloween är den irländska-amerikanska varianten och firas alltid den 31 oktober. Traditionen kommer från den keltiska nyårsafton då det sades att de döda skulle återvända. 

Pumpan som har blivit en stor tradition att ha under den högtid sägs mota bort onda andar om man har den vid sin ytterdörr. 

Nog om historia. 
Här kommer mitt bidrag till denna tradition. 


Jag har valt att göra små påsar som är fyllda med godis som man kan ge till alla utklädda små barn som kommer "bus eller godis". 

Jag har använt svart Cardstock som jag skurit ut i 15x7,5 (4x6) bitar som jag sedan vek till små påsar. Insidan av varje på är täckt med folie så att godisarna inte ska lämna fettfläckar på påsen. Bilden är utskriven från nätet. 
En väldigt enkel men rolig idée. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar