söndag 5 juli 2015

Layout + Kort

Idag tänkte jag visa två saker.
Först ett kort som jag har gjort med hjälp av distress ink och akrylfärger och stenciler.
Har aldrig gjort något sådant här förut så det var riktigt kul att göra.
Blev riktigt nöjd med kortet för att vara första gången


Sen tänkte jag även visa er en LO som jag har gjort till Stora Bs album.
Det är i från förra sommaren. Efter ha vart nere i Småland en vecka och sett sin pappa fiska så lärde Stora B hur man gjorde. Så en dag på badstranden tog han ett vasstrå och började kasta kastaspö.


Jag har använt mig av en mäng olika dekorationer från massa olika tillverkare. Silver stjärnorna är Rub-ons och kommer från Studio Calico. De små korten kommer Simple stories.


Till denna LO har jag tolkat en skiss från Veckans skiss. Men dessa tvåalster är med i Pysslotekets tävling där kriterierna är att man ska skapa alster utifrån deras nya färger på bloggen som är blå/turkost.

4 kommentarer:

  1. Härliga bidrag! Så vackert med alla stjärnorna!

    SvaraRadera
  2. Snyggt kort, det är ju superkul att prova något nytt! :) /Anna

    SvaraRadera
  3. Stenciler är en av mina "go-to"-prylar, det går alltid att hitta på nåt kul med dem. Tack för dina fina bidrag!

    SvaraRadera
  4. Superfina alster - båda två - och visst är det kul med stenciler?! :D

    / Tettiz - Jeanette

    SvaraRadera