onsdag 2 mars 2016

Layout - Lilla N - Cherish

Idag är dagen då bloggen äntligen kommer att komma igång igen. Jag kommer från och med nu att blogga oftare. Inte varje dag utan mitt mål är just nu måndag, onsdag och fredag. Förhoppningsvis är detta ett mål som jag kommer att klara av. Men ibland är det ju så att livet kan komma emellan.

Förutom den goda nyheten att bloggen är i gång så har jag även en annan nyhet. Jag har skaffat instagram: @suniesscrapbooking Kika in där om ni inte vill vänta på måndagar, onsdagar och fredagar. För på instagram lägger jag upp bilder samtidigt som jag skapar. Här på bloggen kommer det bli mer detaljerat samt att här kommer även det finnas process videos på allt jag gör. Dessa filmer kommer att finnas på youtube för er som är intresserade av att följa mig där: Suniesscrapbooking
Just nu är det kanske inte den bästa kvalitén på filmerna men jag jobbar hela tiden på att förbättra mig. Som sagt så är jag väldigt ny med att göra filmer.

I alla fall: Idag tänkte jag visa er en layout jag har gjort utav produkter från mitt Citrus Twist Kit. Massor av godsaker som kommer hem till mig i brevlådan varje månad.


Bilden är på Lilla N och mig när vi badar hemma hos Mommi. Stora B går att skymta i bakgrunden. 


De söta små stjärnorna i Vellum kommer från Studio Calico och är helt underbara.

Denna LO är gjorde utifrån inspiration från Citrus Twist Kits 3 to inspire. 
Man skulle ha med:
1. Använd bara ett ord i titeln.
2. Använd en punch.
3. Använd något blommigt.

Jag har använt mig av ordet cherish som jag tror är från Amy Tangerine som min titel. Det gäller att vårda (cherish) varje minne och varje minut tillsammans.
Jag har även använt mig av två olika punches. En cirkel punch från ek success och en hjärt punch från American crafts.
Det blommiga jag har använt är det blommiga pappret som jag har stansat ut cirklar och hjärtan ut.


Die-cutsen med text kommer från Elle´s studio och matchade ganska bra med färgerna.
Alltid när jag gör LO så försöker jag att använda mig av den magiska trekanten, att alltid ha tre ställen där man samlar alla embelishments. Jag tycker att det blir snyggast så och jag tror det ska vara bra för ögat =D. att ha tre stycken olika punkter att titta på.



Här kommer min process video på när jag gjorde denna Layout.
Hoppas att ni tycker om den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar