måndag 7 augusti 2017

Jag är tillbaka. Layout - Spanien

Oj vad längesedan det var jag gjorde ett inlägg här. På grund av renovering och massa annat i livet så har jag inte pysslat på ett år ungefär. Men äntligen har jag kommit igång igen. Den senaste månaden har kag organiserat om alla mina pysselsaker då jag tyvärr har blivit av med min lilla pysselhörna. Så just nu står allt ihop packat. Jag har tagit fram de saker jag behöver och okuperat ett skåp på nedre plan för dem sakerna. Behöver jag något mer så måste jag rota fram de bland alla kartonger. Så just nu måste jag varje kväll plocka fram alla saker innan jag kan börja scrapbooka för att sedan plocka undan det då jag sitter vid vårt matbord.

Hur har jag organiserat allt då?! Jo, jag prenumererar sen 2015 på månads kit från Citrus Twist kits och de kommer i kartonger som ser ungefär ut som pizzakartonger. Perfekta att stappla på varandra. Samt att jag prenumererar på Sirapsboxen från Sirap i Paris som nu kommer var tredje månad om jag kommer ihåg rätt. Och dem kiten lägger jag ner tillsammans med Citrus Twist kiten för att sedan använda tillsammans. 
Just nu använder jag mig av kit från 2016 och tänkte sakta men säkert använda upp sakerna fram till de nyaste kiten. 
Så dag har jag två olika sorters lådor men pyssel. En för Pocket Life och ett för med traditionell Layout scrapbooking. 


Den vänstra är för PL och den högra för traditionell scrapbooking 😉

Alla småsaker lägger jag tillsammans i en plastlåda medan de stora sakerna som klisterark m.m sorterar jag upp i mina två lådor. 
Jag får nämligen varje månad hem ett scrapbooking kit och ett Pocket Life kit från Citrus Twist kits och dessa lägger jag i respektive låda. 

Idag tänkte jag även visa en LO som jag har gjort utifrån Veckans Skiss. Alltid bra att använda sig av skisser när man inte har pysslat på länge eller inte har någon inspiration. 
Denna bild kommer att hamna i vårt Spanien album som jag försöker att färdigställa. 



Skissen från Veckans skiss


2 kommentarer:

  1. En jättefin tolkning av skissen!! Och så kul att se lite hur du organiserat upp dina kit. Mmm, CTK är helt underbara ju!! Så glad att du är med oss på VS och tolkar, hoppas vi "ses" igen under hösten 😊 Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig känsla din layout förmedlar! Just de månadskit du skriver om funderar jag på att beställa själv längre fram!! Tack för att du delar med dig till oss :-) Kram, Mahlin78 i VS-teamet

    SvaraRadera