fredag 22 september 2017

Grattis banner - DT Scrappaloss

Denna månad har vi tema Grattis här på bloggen. Något som jag hade jätte svårt att tolka då det första jag kommer att tänka på är Grattiskort och jag har aldrig riktigt vart en person som tycker om att göra kort. 
Så efter mycket om och men så kom jag fram till att göra en banner med sonens namn på. Han fyller nämligen år i helgen och vi ska ha kalas för honom. Så det passade ju prefekt. 
Jag tänkte jag skulle gå igenom steg för steg hur jag gjorde denna helt utan maskiner. 

Så här blev resultatet:


Först började med att välja ut rätt antal papper som jag behövde. Jag använde mig av 6x6 papersblock då jag slapp klippa allt för mycket och få för många spillbitar men självklart går 12x12 papper också bra eller om man har någon annan storlek. 
Efter att jag valt papper så gjorde jag en mall i vanlig kopieringspapper så att alla vimplar skulle se likadan ut. 


Därefter vek jag pappret på mitten för att få den likadan på båda sidorna. 


Så här blev mallen.


Därefter ritade jag av mallen på baksidan på alla pappren och klippte ut dem. Så här blev resultatet. 


Jag passade även på att skriva ut alla bokstäver på skrivaren och klippte ut dem alla för hand. Sedan klistrade jag dit dem på vimplarna. 


Vill man så kan man dekorera mer än vad jag har gjort men jag tyckte det var så pass mycket mönster på papperna så jag lät bli. 

Hoppas ni har fått lite inspiration. 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar