lördag 31 januari 2015

LO - Lilla N - Vår ängel

Idag visar jag en LO från Lilla Ns album.
Detta är den allra första bilden på henne om man bortser från ultraljusbilderna.
Hon är verkligen vår ÄNGEL
Hon föddes med akut kejsarsnitt. Mitt kejsarsnittärr från Stora B i livmodern sprack under igångsättningen av Lilla N och från att jag kände av första smärtan till att jag var klar från operation tog 1 timme. Så det var verkligen ett akut kejsarsnitt.
Det läskiga är att denna historia kunde ha haft ett annat slut en det lyckliga och underbara slut vi fick. Lilla N föddes helt utan komplikationer och är en frisk liten Ängel.


Någonting som jag har blivit bättre på (tycker jag) är att få med historien från bilden. Och inte bara scrappa en bild. När jag tittar i barnens album så märker jag att jag måste gå tillbaka på en del LOs som jag har gjort och skriva ditt historien bakom bilden. För det är ju bara jag som vet om den.


Ni som har följt min blogg kanske känner igen denna bild sen tidigare, och det är faktiskt så att jag har gjort en LO till denna bild tidigare men jag blev inte nöjd med den då jag saknade hela historien. Så då tänkte jag att jag gör om den helt enkelt för att få med all journaling.

Stämplen med texten Vissa människor drömmer om änglar men jag har en i min famn är en digistämpel som jag själv har tillverkat. :D

 
På grund av historien som denna LO och bild har att berätta så har jag valt att vara med i Scrappadises youtube utmaning som handlar om att man ska tolka FÅNGAD ÄNGEL.
Jag anser att Lilla N är min ängel som vi lyckades fånga.

 

Material jag använt
Pattern paper - Fancy Pants - Baby Mine - Baby Birds Item #1224
Pattern paper - Fancy Pants - Baby Mine - Welcome Baby Item #1217
Pattern paper - Fancy Pants - Baby Mine - Bundle of joy Item #1222
Paper pad - Best of American Crafts 
Xcut - Nesting die
Digistamp - Sunies

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar