fredag 17 juli 2015

LO - Lilla N - PLaska och ha kul

Idag tänkte jag visa er en LO som är till Lilla Ns album
Och med denna LO så vill jag även presentera mitt DT uppdrag hos Creativica. En riktigt ära.
Varje månad har Creativica ett tema som man ska följa och denna månad är temat att inspireras av Vatten och en visa.


Min tolkning av vatten valde jag bland annat med en bild på Lilla N som badar. En av de få gånger som hon fått bada själv, utan Stora B.
Färgerna tycker jag även speglar vattnets färger.


Som visa valde jag en klassisk barn visa som heter Hälla, hälla vatten. Den mening som jag fokuserad mest på var den andra: Plaska och ha kul.

Hälla, hälla vatten
Plaska och ha kul
Snurra som ett hjul
Upp i luften
Ner med ett plask
Simma, simma, simma som en mask.

Papprena som jag använt kommer från Pink Paislee, bokstäverna är från Simple stories.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar