måndag 21 augusti 2017

Pocket Life - vecka 30 sida 1

Här kommer en sida från mitt Pocket life album från 2016. Jag har nu hunnit upp till vecka 30 25-31 juli. Detta är den första sidan av ett veckan.
Denna vecka var jag och barnen i lekparken i centrum. Dagen började jätte fin med sol och värme men helt plötsligt slog vädret om till det värsta skyfall jag har varit med om. I början stod barnen och jag under träden för att vänta ut regnet men när det började åska var vi tvungna att röra på oss. Den korta promenaden på 5 minuter till bilen så hann vi alla bli helt genomblöta. Det såg ut som vi hade duschat med kläderna på. Som tur var så hade vi bilen så vi kunde ta oss hem snabbt och duscha av oss för att bli varma igen. Stora B pratar fortfarande om den dagen och kommer verkligen ihåg den.

Vi var även och besökte Furuvik för första gången denna vecka. En väldigt mysig park med mycket natur och stora inhägnader för djuren. Vi passade på att åka tunnorna, kasta sten vid havet, stora B fick rida för första gången och vi åkte massa karuseller. Tyvärr hann vi bara med ett snabbt dopp vid vattenlandet då himlen hade mörknat på riktigt ordentligt. När vi hade kommit till bilen och åkt i 5 minuter så öppnade sig himlen. Så jag måste säga att vi är tacksamma att vi hann iväg innan regnet kom.



Till denna sida har jag inspirerats från Citrus Twist Kits Pocket Life utmaning från 4 augusti. Denna gång skulle man använda sig av en färg som man vanligtvis inte använder sig av.
Innan jag började tittade jag genom mitt album för att se vilken färgen jag inte använde mig så ofta av och då kom jag fram till att den färgen var grå.
De två grå korten som jag har använt tror jag kommer från Studio Calico medan mycket av det andra materialet kommer från CTKs pocket life kit, sprinkles kit och embelishment kit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar