tisdag 2 december 2014

Adventskalender

I dag tänkte jag visa hur jag har gjort Stora Bs adventskalender.
Förra året var vi så tråkiga att vi la ner alla hans paket i en påse med nummerlappar och varje dag när vi skulle ge honom ett paket så var man tvungen att leta i påsen efter rätt nummer. Så jobbigt
I år tänkte vi göra det lite lättare för oss. Så vi spikade upp en ljusslinga med snöre så att vi kunde hänga upp alla paket. Utan nummer denna gång då Stora B inte riktigt har kommit dit och istället för att neja honom varje gång han ska ta ett paket och råkar ta fel nummer så får han helt enkelt välja vilket paket han själv vill ha den dagen.
Jag trodde verkligen att han skulle ta det största paketet först men det gjorde han inte :D


Paketen är upphängda med klädnypor. Tyvärr kan jag inte ta på mig äran med den fina dekorationen utan dem är köpta så från Ica Maxi om jag minns rätt.


Pappret kommer från Clas Ohlson och är det klassiska traditionella designen, som jag verkligen älskar. Jag har två olika varianter av den och det kommer komma ett inlägg lite senare i december hur du kan dekorera det lite mer själv.


Detta inlägg finns även hos Scrapptorget och är lucka nr 2 i vår adventskalender. Kika in där för att se de andra luckorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar