måndag 14 mars 2016

Document your childhood - 1986 - Sida 2

Idag tänkte jag visa er andra sidan i mitt 1986 album. Mitt projekt där jag dokumenterar min egna barndom. Jag har scannat in alla bilder från 1986 för att redigera och framkalla dem på nytt. För att sedan göra nya album där jag dokumenterar bilderna med både skrift och bild.
Detta gör jag för att jag vill att mina barn ska kunna bläddra i dessa album och läsa sig till vad som sker på bilderna. Jag ska inte behöva sitta bredvid och berätta vad som händer. 



På bilderna är jag, min bror och min kusin på en Moraträsk show. Jag kan meddela att jag inte kommer ihåg detta överhuvudtaget då jag vid tillfället inte ens har fyllt 1 år. Tyvärr är bilderna inte de bästa. Jag vet inte riktigt vad som gick fel 1986, ifall det var kameran eller något annat. Detta är något som jag inte kunde redigera bort. 


Material jag använder är Project life core kitet från Becky Higgins som heter Cottage living. 
Jag har även denna gång använt mig av bokstäver från KieserCraft.
This rocks die cuten kommer från Heidi Swapp och den matchade verkligen denna sida. 


Här hittar du process videon till denna sida.

Process video. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar