fredag 8 september 2017

Layout - Spanien s.42

Idag tänkte jag visa er sida 42 ur Spanien albumet från 2016. En bild på hela familjen förutom mig i poolen. Barnen älskade verkligen att kunna gå ner och bada. De är verkligen som två fiskar i vattnet. Mycket beror på att jag har babysimmat med båda barnen när de var bebisar. Man kan verkligen se skillnad på Stora B och Lilla Ns vattenvana om man jämför med deras kusiner som inte har babysimmat. Stora B och Lilla N vågar så mycket mer och bryr sig inte om att få lite vatten i ögonen eller liknande. 
Så ett tips är att babysimma med era barn.


Till denna LO har jag valt ett papper som är svart och vitt. Jag har utgått från en skiss från Veckans skiss. Se längre ned på sidan för mer information. Och jag valde att färglägga en del av pappret med mina vattenfärger. Måste säga att jag giller effekten som det ger. Annars så har jag inte använt mig så mycket av dekorationer förutom lite washitejp och sequins. 


Just nu är dessa 2 mina favorit washitejp som syns nedan. Tror att den tunna rosa kommer från Amy Tangerine och den vita med guld hjärtan har jag nog köpt hos Sirap i Paris. Jag hade en liknande i mint grön som den i rosa men den har tyvärr tagit slut. Min allra första washitejp som har tagit slut. Woho. Det är nog inte många som har tagit slut på en hel rulle washi. Har du?


Inspiration till denna LO har jag fått från Veckans skiss #164. Istället för att använda mig av papper på sidan så har jag valt att färglägga en del av bakgrundspappret med vattenfärger.



2 kommentarer:

  1. Åhh!! Så läckert!! Jättehärligt med det färglagda. Tusen tack för att du är med oss på VS och skapar!! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själva för att ni ger så mycket inspiration 😍

      Radera