onsdag 6 september 2017

Travelers Notebook - 5/8

Idag tänkte jag visa er en sida ur min Travelers Notebook som jag använder som en journaling bok. Jag skriver om det är något speciellt som har hänt, inte varje dag utan när andan faller in. Jag använder också denna bok till att leka med mixed media som gelatos, vattenfärg, stämplar m.m. Får jag färg över från en LO så smetar jag in det i den här och har som bakgrund. Här i sätter jag även alla små minnessaker som jag samlar på mig på vägen.
Just denna dag så var jag och killen ute och åt för att fira att han har fyllt år och att jag ska fylla. Det är exakt fem dagars åldersskillnad på oss. Vi åt på ett ställe som heter Flying Elk som ligger i Gamla stan i Stockholm, så när det var dags för notan så passade jag på att behålla den lilla foldern som notan låg i. Perfekt att ha som tipin.


I foldern som jag har satt fast med washi tejp har jag skrivit ner vad jag och killen åt till middag sen sparade jag även kvittot. Tyvärr så kommer ju kvittot att blekna om några veckor men det är kul att ha kvar det som ett litet minne. 


Jag fick även ett födelsedagskort av min mamma som jag och satte in med hjälp av washi tejp.


På kortet stod det att hon och hennes kille ska bjuda mig och min kille på lunch eller middag på restaurang. 






Denna dag var det även Pride inne i stan. Inte för att vi såg något av det men det är kul att dokumentera det ialla fall. Barnen var tillsammans med Mommi och moster på lekland så jag behöll Lilla Ns armband och satte in det här också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar